Jedným z oznámení, ktoré odznelo na Opening Night Live, bolo rozhodnutie spoločnosti Microsoft uviesť očakávanú hru Indiana Jones and the Great Circle od MachineGames na PlayStation 5 niekoľko mesiacov po jej uvedení na Xbox a PC.
Ide o najnovšiu hru first-party štúdia Xboxu, ktorá sa presunie na konkurenčnú konzolu, po vydaní hier Pentiment a Grounded od Obsidianu, Hi-Fi Rush od Tango Gameworks a Sea of Thieves od Rare začiatkom roka 2024. V júni spoločnosť Microsoft oznámila, že pripravovaná hra Doom: The Dark Ages od spoločnosti Id Software bude budúci rok uvedená aj na PS5.
Počas livestreamu z veľtrhu Microsoft gamescom 2024 odpovedal šéf Xboxu Phil Spencer na otázku týkajúcu sa rozhodnutia uviesť Indiana Jones and the Great Circle na PS5 a toho, čo to znamená pre ďalšie pripravované nové verzie Xboxu. V odpovedi Spencer poukázal na zjavne úspešné vydanie štyroch hier pre Xbox na iných platformách ako Xbox a na podporu, ktorú im poskytlo multiplatformové vydanie.
Phil Spencer o dôvodoch vydania nového Indiana Jones na PS5
„Naše franšízy sú čoraz silnejšie. Počet našich hráčov na konzole Xbox je tento rok tak vysoký ako nikdy predtým,“ povedal Spencer. Dodal, že cieľom multiplatformovej kampane Xboxu je čiastočne priniesť viac peňazí do herného biznisu Microsoftu, ktorý je teraz pod tlakom po minuloročnej akvizícii výrobcu Call of Duty, Activision Blizzard, za 69 miliárd dolárov.
„Rozbehli sme biznis,“ povedal Spencer. „Určite je pravda, že v rámci Microsoftu je pre nás latka vysoko, pokiaľ ide o dodávky, ktoré musíme spoločnosti vrátiť. Pretože od spoločnosti dostávame takú úroveň podpory, ktorá je jednoducho úžasná.“
„Takže sa na to pozerám a pýtam sa, ako môžeme naše hry urobiť čo najsilnejšie? Naša platforma stále rastie, na konzolách, na PC aj na cloude. Jednoducho to bude stratégia, ktorá pre nás funguje.“ rozhovoril sa ďalej.
Spencerove vyjadrenia prichádzajú uprostred búrlivého obdobia pre Xbox, v ktorom bolo tento rok prepustených 1 900 zamestnancov hernej divízie a zatvorených viacero štúdií. Predaj konzol Xbox série X a S dramaticky klesol, rast služby Xbox Game Pass sa zastavil a Microsoft čelí odporu hardcore hráčov Xboxu, ktorí sa obávajú, že jeho záväzok voči exkluzivitám a konzolovému biznisu bude slabý.
Spencer možno na margo týchto obáv povedal, že fanúšikovia si musia zvyknúť na nový spôsob myslenia spoločnosti Microsoft v súvislosti s hrami, ktoré vyrába. Doplnil, že Xbox sa snaží rásť a vyzerá to tak, že vytváranie exkluzivít pre konzolu Xbox nie je spôsob, akým to spoločnosť plánuje v budúcnosti dosiahnuť.
„Posledná vec, ktorú poviem, je, že herný priemysel je teraz pod veľkým tlakom,“ povedal Spencer. „Dlho rástol a teraz ľudia hľadajú ďalšie spôsoby, ako naďalej rásť. My ako fanúšikovia, ako hráči hier, musíme len predvídať, že dôjde k väčším zmenám v tom, ako sa budú meniť niektoré tradičné spôsoby, ktorými sa hry vytvárali a distribuovali. To sa zmení pre nás všetkých. Konečným výsledkom však musia byť lepšie hry, ktoré bude môcť hrať viac ľudí. Ak sa na to nebudeme sústrediť, myslím, že to bude nesprávne,“ myslí si.
Na záver dodal, že pre Xbox je najdôležitejšie zdravie celej platformy a ich hry, ktoré budú rásť. Otázkou teraz je, ktoré ďalšie pripravované exkluzívne hry pre Xbox prejdú aj na PS5?