Napriek úspechu hry Elden Ring: Shadow of the Erdtree u kritikov sa väčšinou hovorí o tom, aká je hra náročná, pričom mnohí hráči sa trápia kvôli brutálnym súbojom s bossmi a neľútostnému prostrediu. Dostalo sa to tak ďaleko, že DLC je v súčasnosti na Steame na úrovni zmiešaných hodnotení, pretože mnohí hráči sa zhodujú, že je príliš ťažké na to, aby bolo zábavné, ale aj napriek tomu sa nájdu fanúšikovia, ktorí si myslia, že vysoký strop zručností je skvelý prvok, ktorým hry od FromSoftu vynikajú.
Jedným z takýchto ľudí je režisér hry Helldivers 2, Johan Pilestedt, ktorý nedávno začal odpovedať hráčom hry Shadow of the Erdtree, diskutovať o jej náročnosti a hovoriť o tom, prečo sa mu vlastne páči. „Herný priemysel je teraz dostatočne veľký na to, aby v ňom bolo toľko vzrušujúcich zážitkov pre všetkých divákov,“ hovorí Pilestedt. „Snažím sa predstaviť si, že by som mal takúto rozmanitosť, keď som mal 10 rokov… Bolo by to ohromujúce!“
Je síce pravda, že DLC k hre Elden Ring, podobne ako mnohé iné hry od spoločnosti FromSoft, nemusí byť pre každého, ale to neznamená, že ho treba zmeniť. Na to, aby si človek skutočne užil boj s bossmi FromSoftu, je potrebný veľmi špecifický typ človeka, ale hráčom, ktorí to majú radi, sa pocit úspechu po tom, čo sa im podarí poraziť toho, proti komu stoja, nevyrovná.
„Hra pre každého je hra pre nikoho,“ hovorí Pilestedt. „Vždy je potrebné uspokojiť vybrané publikum.“ Prvá časť tohto citátu je akoby akýmsi mottom pre Arrowhead. Ak zamierite na webovú stránku hry Helldivers 2, potom vás privítajú rovnaké slová napísané veľkým, tučným písmom.
Hry Helldivers 2 aj FromSoft sú mimoriadne populárne napriek tomu, že sa javia ako úzko špecializované. Helldivers 2 síce nie je ani zďaleka taká náročná ako Elden Ring alebo iné hry Dark Souls, ale jej dlhotrvajúca galaktická vojna je dosť komplexná a nemusí byť pre každého. Hráči Helldivers 2 sa dokonca sporili o to, či by ste mali strieľačku hrať ležérne, alebo sa držať mety.
Neexistuje však jediný lepší spôsob, ako hrať alebo zažiť obe hry, a ako zdôrazňuje Pilestedt: „Dobrý herný dizajn vyvoláva emócie viac než čokoľvek iné. Helldivers 2 sa snaží vyvolať rôzne emócie – hranie na hrane, ktoré sa mení na epické víťazstvá alebo neúspechy. Spoločný smiech alebo kolektívne „fuck yeah.“ To isté účinne platí aj pre hru Elden Ring a jej DLC. Najnovší patch hráčov mierne vylepšil, ale ak vám to nestačí, môžete si vybrať aj z množstva módov, ktoré vás posilnia. Ten síce nie je oficiálnym spôsobom hrania, ale znamená, že utrpenie je voliteľné.