Blíži sa výkonnejší PlayStation 5? Analytici očakávajú vydanie koncom tohto roka, aby sa Sony pripravila na vysoko očakávané Grand Theft Auto VI. Najnovšie sa mal insider Colin Moriarty od kontaktu u stredne veľkého vydavateľa dozvedieť, že boli informovaní ohľadom špecifikácií konzoly formou prezentácie.
To ide ruka v ruke so staršou správou, že detaily o hardvéri a výkone už dlho majú mať first a second-party vývojári. Tímy v rámci PlayStation Studios majú mať už dlho aj samotné dev kity konzoly, aby poskytli spätnú väzbu. K ďalším tvorcom, s ktorými Sony úzko spolupracuje, sa mali vývojové verzie PS5 Pro začať dostávať koncom roka 2023. Čoskoro by mohli nasledovať ďalšie štúdiá.
Pokiaľ je to pravda, je šanca, že sa čoskoro dozvieme viac. Či už oficiálne, alebo neoficiálne. V prípade toho druhého sa hovorí o rozlíšení 4K, 120 snímkach za sekundu a upscalingu cez umelú inteligenciu v duchu DLSS od Nvidie. Sony údajne vytvorila vlastné riešenie, aby vylepšila obraz hier a zachovala nižšiu náročnosť. Vďaka tomu má byť schopná dosiahnuť vysoké rozlíšenie s požadovanou frekvenciou snímok za sekundu.
Údajnú PS5 Pro mohli potvrdiť uniknuté súbory zo serverov štúdia Insomniac Games. V dokumentoch venovaných akčnej adventúre Marvel’s Wolverine sa píše o technológiách, ktoré hra má využívať. Okrem bežných technológií, ktoré sa dnes bežne pri hrách pre PlayStation 5 používajú, sa dokument zmieňuje o upscalingu pomocou umelej inteligencie. Nič také v súčasnej dobe konzoly nemajú. Hra má mať taktiež výkonnostný režim s ray-tracingom, v ktorom pobeží pri 60 snímkach za sekundu.
V marci sa koná GDC. Vývojárska konferencia je prvou príležitosťou, kde by Sony mohla s „cudzími“ vývojármi viac diskutovať o PS5 Pro.