Sony tvrdí, že nebude zdieľať podrobnosti o systéme PS6 s Activision, ak ju kúpi Microsoft

Mário Gurský

Šéf PlayStation, Jim Ryan, uviedol, že ak regulačné orgány schvália navrhované odkúpenie spoločnosti Microsoft za 68,7 miliárd dolárov, spoločnosť Sony už nebude zdieľať podrobnosti o svojom pripravovanom hardvéri pre konzoly s výrobcom Call of Duty, Activision.

V rozhovore pre americkú Federálnu obchodnú komisiu, ktorá je v súčasnosti zapojená do súdneho konania s cieľom zablokovať túto transakciu, Ryan povedal, že spoločnosť Sony „jednoducho nemôže riskovať, že k týmto informáciám bude mať prístup spoločnosť, ktorú vlastní priamy konkurent“.

- Reklama -

Ryanove pripomienky pochádzajú z apríla tohto roku, keď sa FTC pýtala generálneho riaditeľa PlayStation na vyhlásenia, ktoré predložila spoločnosť Sony a ktoré mali poskytnúť jej pohľad na dohodu. Hlavným z nich je obava Sony, že jej procesy vývoja hier budú prerušené, pretože „už nebude môcť zdieľať dôverné podrobnosti o svojej ďalšej konzole vo vývoji“.

V ďalších otázkach sa Ryana pýtali na vplyv zdieľania informácií a na to, čo by sa mohlo zmeniť, keby spoločnosť Sony už úzko nespolupracovala so spoločnosťou Activision na hrách ako Call of Duty.

Ryanova odpoveď o potenciálnych škodách, ktoré by Sony spôsobilo, keby spoločnosť Microsoft poznala podrobnosti o PS6, je vo verejnej verzii súdnej dokumentácie z veľkej časti upravená. Z toho, čo je verejne dostupné, môžeme vidieť, že Ryan naznačuje, že Microsoft by mal po odkúpení menšiu motiváciu vyvíjať funkcie špecifické pre PlayStation pre hry Activision.

- Reklama -

„Domnievam sa, že ich hlavnou motiváciou bude po akvizícii optimalizácia jej celkového podnikania v oblasti Xboxu, nie podnikania spoločnosti Activision,“ povedal Ryan.

V ďalšej časti, ktorá bola z veľkej časti zredukovaná, sa hovorí o predchádzajúcom odkúpení spoločnosti Mojang, ktorá je tvorcom hry Minecraft, spoločnosťou Microsoft a o zjavných obavách Sony z úrovne prístupu, ktorý jej rival získal k poznatkom o vývoji konzoly PlayStation.

Nakoniec je Ryan požiadaný, aby opísal úroveň citlivosti, pokiaľ ide o informácie o funkciách vyvíjaných pre konzoly PlayStation. „Nesmierne citlivé,“ znie jeho odpoveď.

Hoci je PS6 pravdepodobne ešte niekoľko rokov vzdialená, Activision bude samozrejme potrebovať včasné informácie o tom, čo možno očakávať od akéhokoľvek nadchádzajúceho hardvéru, aby mohla v predstihu pripraviť hry pre uvedenie konzoly na trh. Je ľahké si predstaviť, že Sony bude chcieť najnovšie Call of Duty na PS6 okamžite, naladené na to, aby ukázalo, čoho je nový hardvér schopný. A v mesiacoch – ak nie rokoch – pred príchodom bude Sony – ako každý výrobca hardvéru – zdieľať vývojové sady softvéru s takmer konečnými špecifikáciami konzoly, aby sa tvorcovia hier mohli pripraviť.

Stephen Totilo z Axiosu, ktorý tento týždeň vyniesol na povrch súdny prepis, zdôraznil, že tu nie je ani náznak toho, že by sa Ryana pýtali na to, kedy už nastane opačná situácia. Napríklad keď Microsoft musí pre verzie hier pre Xbox, rokovať so štúdiami vlastnenými spoločnosťou Sony, ako je vývojárske štúdio Destiny Bungie a tvorca Major League Baseball Sony San Diego.

Minulý týždeň FTC dočasne zablokoval odkúpenie Activision Blizzard spoločnosťou Microsoft – tento krok podľa Microsoftu privítal s odôvodnením, že to teraz pravdepodobne vystupňuje konečné rozhodnutie USA o tom, či má byť dohoda schválená.

- Reklama -

Naša relácia

- Reklama -