Survival hra Odyssey od Activision Blizzard neuzrie svetlo sveta. Problémom bol vlastný engine

Dominik Cenkner Dominik Cenkner

Tento týždeň nebol dobrý pre herných vývojárov vo všeobecnosti, ale to platí najmä pre 1 900 zamestnancov (8 %), ktorých Microsoft prepustil zo svojej divízie videohier. Škrty sa dotkli viacerých štúdií a vydavateľstiev vrátane Activision Blizzard, ktoré po dlhej akvizičnej ceste patrí do skupiny Microsoft len tri mesiace.

Medzi postihnutými hrami a tímami bola aj hra Odyssey, survival vyvíjaný v Blizzarde. Celý tím Odyssey bol prepustený a prezident Mike Ybarra odišiel spolu s hlavným dizajnérom Allenom Adhamom.

- Reklama -

Následne sa objavili nové informácie o stave hry a o tom, čo nakoniec viedlo k jej zrušeniu.

Vďaka novej správe agentúry Bloomberg teraz vieme, že hra Odyssey sa vyvíjala viac ako šesť rokov, čo je, ako sa v správe uvádza, dlhšie ako všetky predtým zrušené projekty spoločnosti Blizzard.

Pre Blizzard to bol zrejme veľký projekt, na ktorom pracoval hlavný tím viac ako 100 vývojárov (neskôr sa ešte rozrástol) a štúdio ho považovalo za niečo svieže, z čoho by sa mohla stať vlastná franšíza, ktorá sa zaradí ku hrám ako World of Warcraft, Hearthstone, Overwatch a Diablo.

- Reklama -

Podľa správy mala hra Odyssey jednoduchý cieľ: byť hrou o prežití s leskom, kvalitou a dôrazom na detaily, ktorými je spoločnosť Blizzard známa. Hra, ktorá vychádzala z podania veterána hry World of Warcraft, Craiga Amaia z roku 2017, mala mať rozsiahle mapy, na ktorých by mohlo naraz hrať až 100 hráčov.

Bohužiaľ, práve technológia poháňajúca hru je miestom, kde sa začali jej problémy, a práve to nakoniec viedlo k zastaveniu vývoja. Podľa správy začal tím Odyssey budovať prototypy pomocou Unreal Engine.

Neuveriteľne populárny engine od spoločnosti Epic údajne nedokázal podporiť ambície tímu so 100 hráčmi, a tak sa vedenie spoločnosti Blizzard rozhodlo prejsť na vlastný engine Synapse, ktorý bol pôvodne vyvinutý pre mobilné zariadenia.

Táto zmena priniesla celý rad problémov, pretože ľudia pracujúci na projekte jednoducho nedokázali Synapse dostatočne rýchlo prinútiť robiť to, čo chceli, čo viedlo k tomu, že herní umelci sa naďalej spoliehali na Unreal pri vytváraní prototypov obsahu s vedomím, že ho neskôr budú musieť vyradiť.

Reportér Jason Schreier tiež prezradil, že niektorí členovia tímu zostali odhodlaní vytvoriť hru na Unreal Engine a dúfali, že akvizícia štúdia spoločnosťou Microsoft im ponúkne slobodu pokračovať v práci na engine od spoločnosti Epic Games namiesto prechodu na Synapse.

Spoločnosť Microsoft mala k získaným štúdiám pomerne voľný prístup, ktorý zahŕňal možnosť nechať každý tím vybrať si technológiu, ktorá má pre projekt zmysel, namiesto toho, aby nariadila používanie určitých motorov s cieľom znížiť náklady. Žiaľ, v prípade Odyssey sa to nepodarilo.

Hoci bola hra veľmi hlboko vo vývoji a bola dobre otestovaná, jej vydanie bolo ešte dosť vzdialené, pričom niektorí vývojári dokonca považovali cieľ vydania v roku 2026 za “príliš optimistický”. Bohužiaľ, vývojári si uvedomili, že Synapse jednoducho nie je pripravený, a preto sa rozhodli hru zrušiť.

- Reklama -
Komentovať
0 Komentárov
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Naša relácia

- Reklama -
0
Chceme počuť tvoj názor! Pridaj komentár :)x