World of Warcraft: Shadowlands – druhý dych stále neohrozenej MMORPG?

Jozef Beke Jozef Beke

Najnovšia expanzia do legendárnej MMORPG hry World of Warcraft, ktorá dostala meno Shadowlands priniesol veľa nového obsahu. Pomohol tento obsah upadajúcej hviezde WoW? Napravil hráčom chuť po nie veľmi vydarenom Battle for Azeroth? Už pred vydaním dosahoval veľmi pekné čísla v rámci pred-objednávok. Naplnil hráčske očakávania? To sú presne otázky, na ktoré vám odpovieme.

Najnovšia expanzia do hry World of Warcraft nás privádza do sveta mŕtvych. Potom, čo Sylvanas porazila Lich Kinga a rozlomila Helm of Domination, sa hranica medzi Azerothom a svetom mŕtvych pretrhla. Vodcovia frakcií boli unesení, veľké hordy nemŕtvych stratili nad sebou kontrolu a začali ničiť všetko vôkol seba. A Bolvar Fordragon zvoláva rytierov smrti, aby mohol uskutočniť vpád do Shadowlands. Asi toľko do príbehového úvodu k novému rozšíreniu.

- Reklama -

Technická stránka hry je veľmi komplexná

Po technickej stránke treba pripomenúť, že World of Warcraft je veľmi komplexná a veľká hra. Je preto prirodzené, že v nasledujúcej recenzii budú zhrnuté tie najviac zreteľné veci, či už v pozitívnom zmysle slova alebo negatívnom.

Hneď na úvod treba spomenúť zmenu levelovacieho systému. Maximálny level bol znížený na číslo 60. Veľmi dobrý a rozumný krok zo strany Blizzard-u. Aj celková zmena „expenia“ postáv je veľmi príjemným osviežením. Po vytvorení postavy totižto máte dve možnosti, a to teda začať hrať v štartovnej zóne, klasicky, alebo si vybrať štart v novom prostredí, ktoré vás veľmi pekne uvedie ako do deja, tak aj do techník v hre, používania spellov a tak ďalej. Následne po dokončení všetkých úloh vás čaká rozhodnutie, čo ďalej. Či zostanete na Azerothe, alebo sa vydáte do Outlandu, Northrendu, oblastí pridaných v expanziách Cataclysm, Pandárie, Draenoru, či na Broken Islands, alebo oblastí pridaných v datadisku Battle for Azeroth. Tento krok berieme veľmi pozitívne, nakoľko hráč sa zoznámi oveľa viac s príbehom, viac ho pochopí a má ho viac-menej pokope.

Po dosiahnutí levelu 50 vstúpite do udalostí Shadowlands. Posmrtný svet, kde kedysi mocná entita menom Arbiter rozhodovala, kam pôjdu duše zosnulých, na základe ich skutkov a života. Tento arbiter rozdeľoval duše do štyroch svetov, a to Bastion, Maldraxxus, Ardenweald a Revendreth. Žiaľ, Sylvanas a jej nový, veľmi mocný spojenec, the Jailor, úspešne odstavili Arbitera, ktorý je „v kóme“ a nasmerovali tak tok duší do oblasti zvanej the Maw, domovskej oblasti Jailora a zároveň jeho väzenie, kde všetky tieto duše trpia a krivia sa, premieňajú sa na služobníkov Jailora, ktorého armáda exponenciálne rastie.

- Reklama -

Viac o jednotlivých polohách

Bastion

Začneme Bastionom, domov cnostných duší, domov rasy Kyriánov, veľkých okrídlených entít podobných ľuďom. Vidíme veľmi peknú podobnosť, alebo analógiu, na anjelov. Ich krajinka má veľmi zaujímavý nádych a počas hrania sme sa v nej cítili príjemne. Tu sa snažíme pomôcť tunajším obyvateľom vyriešiť ich čoraz väčšie problémy s „rebelmi“ Felsworn.

Ďalším v poradí je Maldraxxus, domov bojovníkov, sídlo duší, v ktorých stále planie túžba po boji. Ide v podstate o vojenské sídlo celých Shadowlands. Maldraxxus je rozdelený na päť „rodov“. Obyvateľmi sú nemŕtvi, a v podstate vieme povedať, že koncept nekromancie vychádza priamo z Maldraxxusu. Pre nás veľmi príjemná oblasť, v ktorej človek chce zostať s kopou zaujímavých postáv, nám známych už z minulosti.

Ardenweald

Ardenweald, posmrtný domov druidov, šamanov, hunterov a taktiež tzv. Wild Gods a entít loa. Pri našom pôsobení v tejto krajinke sa snažíme pomôcť domácim s ich problémovým „veľkým suchom“, ktoré zavládlo v týchto končinách. V Ardenwealde sa vo veľkých „plodoch“ ukrývajú a rastú duše padlých „divokých bohov“ či loa, ktoré po istom čase dozrejú a sú pripravení vrátiť sa do sveta živých. Veľké sucho však znamená, že tieto plody, v ktorých tieto duše dozrievajú, umierajú. A tak sú tieto duše odsúdené na zatratenie. Krajinka so svojím modro-fialovým nádychom nám veľmi nevyhovovala, farby sa veľmi zlievali a nebolo veľmi dobre vidno. Ale ide o subjektívnu poznámku, a teda proti gustu žiaden dišputát.

Ravendreth

Poslednou zónou je Revendreth, domov hriešnych duší, ktoré ale majú šancu na nápravu. V tejto polohe žije rasa Venthyrov. Rasa inšpirovaná upírskou tematikou. Zúri tu však občianska vojna medzi vedúcim a pánom Venthyrov a rebelantami, ktorým sa nepáči, že ich pán si necháva veškerú animu pre seba. Krajinka je inšpirovaná gotikou, oblasť je veľmi pekná a oku lahodiaca. Vskutku veľmi vydarená lokácia.

Po dokončení všetkých príbehových úloh a dosiahnutí maximálneho levelu dostane hráč možnosť sa k jednému covenantu pridať, a získať tak nejaké výhody, charakteristické pre daný covenant. A následne sa vyberá do danej krajiny riešiť momentálnu situáciu. Tu treba pripomenúť, že za predpokladu expenia druhej postavy v poradí, nemusíte prechádzať všetky tieto príbehové veci ešte raz, ale máte možnosť sa hneď pridať ku jednému z covenantov, hneď po vstupe do Shadowlands, a teda dosiahnuť najvyšší level postrannými úlohami, prechádzaním dungeonov a world quesstami.

V konečnom základe ide hlavne o Animu. Anima je nejaká forma energie, nejaká látka, ktorej je od „vypnutia Arbitra“ nedostatok v každom z covenantov, vašou primárnou úlohou je zbierať túto Animu pre svoj vyvolený covenant, a to za pomoci World Questov či dungeonov a tak ďalej.

Veľká novinka s pozitívnym ohlasom od hráčov

Torghast, veža zatratených, ktorá sa nachádza v The Maw, je veľká novinka v rámci najnovšej expanzie, s veľmi pozitívnymi ohlasmi, s ktorými môžeme len súhlasiť. Ide o generované úrovne, miestnosti, kde sa snažíte dostať sa čo najďalej, po ceste zbierate rôzne pasívne vylepšenia, ktoré by vám mali pomôcť pri prechode touto vežou, vstup je limitovaný v priebehu týždňa iba počtom vašich úmrtí pri predošlých pokusoch prechádzať touto vežou. Veľmi príjemná a pozitívna novinka, kde sa naozaj snažíte dostať čo najďalej, veľmi opatrne volíte každý svoj krok, čo je príjemným osviežením hry.

Samozrejme, ako každá expanzia, Shadowlands prináša aj nové Dungeony, a Raidy, ale ich princíp a fungovanie či mechaniky, sú už klasickou WoW cestou, a teda myslíme si, že nie je veľmi potrebné ich spomínať, a aj kvôli tomu, že v priebehu datadisku budú pribúdať nové.

World of Warcraft: Shadowlands zatiaľ pri svojom nástupe nesklamal, hra je zaujímavá, máte veľa rôznych úloh, a celkovo vecí čo máte robiť aj potom, čo ste dosiahli plný level. Tento datadisk Blizzardu zatiaľ veľmi vychádza, a celkovo je to veľmi pozitívna zmena po nezáživnom a nevýraznom BfA. Veľmi zaujímavý koncept „covenantov“, alebo lepšie povedané, nových zón, príjemné prostredie, pomerne dobre spravený príbeh, sprevádzaný dávkou „scenérií“, ktoré vám pomáhajú viac sa do príbehu ponoriť, zároveň možnosť obísť túto príbehovú linku pri levelovaní ďalšej postavy, a teda sa nezdržovať príbehom, ktorým ste si už prešli.

Blizzard odviedol veľmi dobrú prácu, a snáď rozšírenie Shadowlands pozdvihne túto legendárnu MMORPG hru.

- Reklama -
2 komentárov
2 Komentárov
Najstaršie
Najnovšie Najviac hlasov
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre
trackback

[…] World of Warcraft: Shadowlands – druhý dych stále neohrozenej MMORPG? […]

trackback

[…] záver len dávame do pozornosti recenziu, ktorú sme vám priniesli v závere roka 2020 práve na, zatiaľ poslednú, expanziu […]

Naša relácia

- Reklama -
2
0
Chceme počuť tvoj názor! Pridaj komentár :)x