Pokiaľ ste hrali veľmi populárnu hru This War of Mine, tak ste sa pred dvoma rokmi dočkali nového príbehu s názvo Father’s Promise, ktorý bol ako DLC, ale ku ktorému ste nepotrebovali mať zakúpenú plnú hru. To bolo ale dva roky späť a toto DLC rozšírenie sa týkalo len PC verzie. Tento rok prichádza aj na mobilnú verziu, konkrétne na Android. A ako sa vlastne tento ďalší príbeh hrá?
Keďže sa jedná o DLC k This War of Mine, tak všetky triky, mechaniky a taktiky, ktoré fungujú v základnej hre, fungujú aj tu. Predsa len to je skoro rovnaká hra, okrem príbehu. Príbeh začína Adamom v zničenom byte so svojou veľmi chorou dcérou Améliou v posteli. Ich byt bol práve bombardovaný a po úteku Adam odviezol Améliu do panelového domu oproti nemu, ktorý bol v lepšom stave a zdalo sa, že ponúka bezpečnejšiu dočasné útočisko. Amélia a Adam spolu prežili vojnu po tom, čo Adamova žena zomrela krátko po začatí vojny. Keď Adamova manželka umrela, Amélia, ktorá bývala štastným dieťatom, náhle prestala odpovedať a celkovo hovoriť. Odpovedala len Adamovi prikývaním a gestami. Nie príliš dlho po tom, Amélia taktiež vážne ochorela, čo má za následok jej vážny chorobný stav na začiatku príbehu.
Prvých pár dní strávime s Adamom, ktorý nie je schopný opustiť byt kvôli Amélii. Jedného dňa ho navštívi brat a zaklope na dvere bytu. Prosí ho aby ho vypočul. Adamov brat chce, aby použili Améliu ako cestu, ako opustiť zem, pretože dočasný kontrolný bod bol pre tých, ktorí boli vážne zranený alebo mali deti. Adam odmieta a trvá na tom, že pokiaľ odídu s Améliou za šíreho denného svetla, budú zabití a Amélia v žiadnom štáte neprejde, pretože je tak chorá. Adam a jeho brat argumentujú a končia tým, že Adam obviňuje svojho brata, že sa nestará o bezpečnosť svojej dcéry a posiela ho preč. Adam nakoniec skončí v štvrtý deň, vyčerpaný neustálym strážením svojej dcéry a odmietaním spať. Po prebudení zistí, že jeho dcéra zmizla. Jeho nálada je depresívna a začína hľadať svoju dcéru. Má ale podozrenie, že si jeho dcéru vzal jeho brat keď spal, aby prešiel kontrolným bodom von zo štátu.
Celý príbeh je založený na hľadaní indícií, ktoré vás následne dovedú o krok ďalej. Je to celkom iné.
Celý príbeh je čím ďalej tím viac komplikovanejší a začína tu hon na indície. Vlastne, celý príbeh je založený na hľadaní indícií, ktoré vás následne dovedú o krok ďalej. Je to celkom iné. Hra vás v tomto ohľade vedie dosť za ručičku, pretože to je DLC a nie základná hra. Tu máte proste vopred stanovené, kde sa čo stane. Síce to môže niekomu prísť ako zbytočnosť, ale opäť pripomíname, toto je DLC, nie plná hra. Plná hra je čístý sand-box, v ktorom si môžete robiť čo chcete. Môžete zabiť kohokoľvek chcete, možete si vykradnúť ktorýkoľvek dom ako chcete, ba aj dokonca hovoriť s ľudmi tak ako chcete. Tu ale nie.
Keď sa budeme baviť o hráteľnosti, tak tá je rovnaká, ako u plnej hry. Je rovnako dobrá, až na pár výnimiek. Ano, na telefóne sa hry nejak dobre neovládajú, ale to tu nie je. Ovládanie je síce kompletne prebraté zo základnej hry, ale prečo by mali niečo meniť, keď to funguje. Keď sa bavíme o hráteľnosti, tak sa pobavíme aj o grafike. Keď pominieme, že to je mobilná hra, dočkáte sa solídnej grafiky. Čo nás ale veľmi mrzelo, boly snímky za sekundu. Aj na Note 8 sa hra nerozbehla na viac než 20 fps, čo je dosť odrádzajúce. Niekto možno povie, že 20 snímkov je dostačujúcich pre túto hru, bohužiaľ, nie je. Keď si kúpite hru, tak od nej očakávate solídnu grafiku s optimálnymi snímkami za sekundu.Nie hru, kde sa musíte občas zastaviť len preto, aby sa vám načítala ďalšia miestnosť.
Je vidieť, že si autori dali záležať na vyrozprávaní príbehu, ktorý je skutočne srdcervúci.
Je to skutočne dosť zdržujúce. Nič podobného sme u inej hry nikdy nevideli. Ale asi to je spôsobené špatnou optimalizáciou, ktorá je zatiaľ nulová. Naviac sa nám stávalo, že pre splenie misie sme sa museli porozprávať s postavou, ktorá mala ikonu a ovládala interakciu bohvie kde v zemi zaborenú a jednoducho s ňou nešlo prehovoriť. Museli sme teda vytiahnuť zbraň, aby sa postava zľakla a následne s ňou bola reč. Stalo sa nám to dva-krát za hru. Je to Skutočne rušivý element pri takto dobrej hre.
Keď sa ale pozrieme na hru z iného pohľadu, než z toho technického, tak príbeh je skutočne dobrý. Je vidieť, že si autori dali záležať na vyrozprávaní príbehu, ktorý je skutočne srdcervúci. Behom hrania máte pocit, že vám skutočne záleží na Adamovi, ak už by ho bodli nožom, alebo ho postrelia. Máte proste o neho strach. Nechcete aby umrel. Pretože keby sa to stalo, nebol by nikto, kto by mohol nájsť Améliu, ktorá je celým vaším svetom.