Dnes sme vám už jednu informáciu týkajúcu sa CD Projekt RED priniesli. Poľské štúdio, ktoré stojí napr. aj za Cyberpunk 2077, v posledných dňoch nelenilo a okrem nákupu nového štúdia informovali aj o zmenách, ktoré sa týkajú prístupov k jednotlivým stratégiám. Čo to vlastne znamená?
Adam Kiciński, prezident a výkonný riaditeľ spoločnosti, prehovoril o niekoľkých kľúčových segmentoch, medzi ktorými je aj chystaný multiplayer pre Cyberpunk 2077.
Ešte začiatkom roka 2020 poľskí vývojári hovorili o online pre kyberpunkovú hru v tom zmysle, že ho nevidia ako nejaký dodatok k príbehu, ale viac ako standalone AAA hru. Kiciński ešte v novembri upozorňoval, že ide o projekt s vlastnou produkciou. Včerajšie správy, resp. video, naznačujú, že tieto plány boli prehodnotené.
Vo videu, ktoré si môžete pozrieť vyššie, bol predstavený akýsi nový koncept spoločnosti s označením RED 2.0. To však neznamená, že poľskí vývojári dávajú ruky preč od online zložky vo svojich hrách. Tie tak zrejme nebudú vychádzať samostatne, ale v rámci už vydaných hier.
„Naša misia stojí na troch dôležitých bodoch. Po prvé, chceme aj naďalej vytvárať revolučné príbehové RPG, ktoré chytia za srdce hráčov po celom svete. Po druhé, chceme byť považovaní za jedno z troch najlepších herných štúdií. Nakoniec, prepájame naše značky s globálnou popkultúrou.“ Priblížil zámery spoločnosti Adam Kiciński.
Ten ďalej naznačil, že nepodarený štart Cyberpunk 2077 bol dôležitým faktorom, ktorý ovplyvnil budúce zmeny. Bude preto zaujímavé sledovať, kam sa poľskí vývojári v nasledujúcom období posunú a čoho všetkého sa v budúcnosti dočkáme.
Budúcnosť Cyberpunk 2077 a Zaklínača
Kým ďaleká budúcnosť poľskej spoločnosti a ich hier ešte nie je úplne jasná, tá blízka, minimálne pre tento rok už áno. Čo sa Cyberpunku týka, vývojári sa v roku 2021 chcú zamerať najmä na opravné patche a aktualizácie, next-gen update, ale aj na vydanie prvých DLC.
Vo videu, z ktorého vlastne všetky informácie pochádzajú, sa hovorilo aj o Zaklínačovi. Ten je samozrejme niekde inde a preto aj zameranie bude odlišné. CDPR sa chce venovať mobilnej hre – The Witcher: Monster Slayer, rovnako next-gen aktualizácii tretieho dielu a ďalším vývojom hry GWENT.
Zmenou prejde aj marketingová komunikácia
Posledná dôležitá správa sa týka marketingových kampaní. Je treba pripomenúť, že tá k hre Cyberpunk 2077 im celkom nevyšla. Pri nej sa totiž rozbehol vlak, ktorý sa už nedal zastaviť. Vlak plný veľkých očakávaní, myšlienok, moderných prístupov. Vďaka, alebo lepšie povedané, kvôli, tomu sme mali od ešte nevydanej hry obrovské očakávania, ktoré sa, ako vieme, nenaplnili.
Aj preto chcú v CD Projekt RED takéto oznámenia vypúšťať v momentoch, ktoré budú čo najbližšie k plánovanému vydaniu hry. Veď prvé informácie k najnovšiemu počinu sa objavili takmer 10 rokov pred vydaním hry. Vyzerá to teda tak, že sa štúdio poučilo, lebo ako sa hovorí, všetko zlé je na niečo dobré.
[…] včera sme vám priniesli článok o tom, že CD PROJEKT RED (CDPR) na najbližšie obdobie mení svoju stratégiu. Tá nesie názov […]