Pôvodný kreatívny riaditeľ World of Warcraft, Chris Metzen, ktorý po 23 rokoch kariéry opustil spoločnosť Blizzard v roku 2016, sa vracia. Generálny manažér franšízy Warcraft, John Hight, odhalil túto veľkú novinku na Twitteri a uviedol, že Metzen sa pripojil k „vedúcemu tímu Warcraft“ ako kreatívny poradca.
„Chris sa spočiatku zameria na World of Warcraft, potom sa jeho práca rozšíri na ďalšie projekty v rámci tejto rastúcej franšízy,“ napísal Hight. „Chris bol jedným z pôvodných členov tímu, ktorý pracoval na vesmíre Warcraftu už v roku 1994, a sme veľmi radi, že ho môžeme opäť spojiť so svetom, ktorý pomáhal vytvoriť.“
Metzen prežil pozoruhodné obdobie v spoločnosti Blizzard, kde pracoval na základných hrách štúdia. Mobygames uvádza jeho skoršie zásluhy ako dokumentáciu a „ilustrácie manuálu“ pre pôvodný Warcraft: Odtiaľ nazbieral autorské, dizajnérske a produkčné zásluhy na pokračovaniach hier Warcraft a World of Warcraft, ako aj na hrách Diablo, StarCraft, Hearthstone a Overwatch.
Keď Metzen v roku 2016 odišiel zo spoločnosti Blizzard, bol veľmi blízko vrcholu, zastával pozíciu senior viceprezidenta pre príbeh a vývoj franšíz. A na rozdiel od mnohých svojich krajanov zo spoločnosti Blizzard, Metzen neprechádzal k iným veciam, rovno odišiel do dôchodku.
— John Hight (@JHight_Gamer) December 15, 2022
Nakoniec sa však do herného biznisu vrátil, pričom v roku 2021 ohlásil stolové RPG s názvom Auroboros: Coils of the Serpents. Bohužiaľ, rok 2021 bol aj rokom, keď sa Metzen ospravedlnil za to, že nepodnikol kroky na zastavenie rozsiahlej diskriminácie a sexuálneho obťažovania v spoločnosti Activision Blizzard. Metzen nebol verejne zapletený do žiadneho priestupku, ale v júli 2021 povedal, že on a ďalší ľudia vo vedúcich pozíciách v spoločnosti Blizzard „sklamali príliš veľa ľudí, keď nás potrebovali, pretože sme mali tú česť nevšímať si, nezapájať sa, nevytvárať potrebný priestor pre kolegov, ktorí nás potrebovali ako lídrov.“