Je to už niekoľko hodín, čo sa prví hráči vydali do ďalekej, praďalekej galaxie na ďalšie stretnutie s Jediom Calom Kestissem v Star Wars Jedi: Survivor. Obzvlášť majitelia počítačov by sa ale mali obrniť trpezlivosťou. Podľa recenzentov PC verzie je totiž hra vo veľmi zlom, možno až alarmujúcom technickom stave.
Niektorí idú až tak ďaleko, že v čase vydania hru na počítač vôbec neodporúčajú kupovať. Úplne optimálne nie je podľa všetkého ani fungovanie na konzolách, kde dochádza k výkyvom snímkovej frekvencie. Na PC hardvéri je ale tento problém ešte markantnejší.
Údajne ani veľmi moderný a drahý hardvér nedokáže hru udržať na optimálnych 60 snímkach za sekundu a reálnejšia je hladina 40 FPS. K tomu je ale nutné pripočítať pravidelné prepady frameratu až na v podstate nehrateľné hodnoty napríklad v momentoch, keď hlavný hrdina prechádza do inej miestnosti alebo pri cutscénach. Tie navyše má trápiť prerušovaný, zasekávaný alebo vzájomne sa prekrývajúci dabing.
There have been multiple reports claiming EA's Star Wars Jedi: Survivor (Denuvo DRM title) has poor performance on high end PC hardware and consoles
— Denuvo Alerts (@DenuvoScum) April 27, 2023
EA is charging $69.99 for regular and $89.99 for "deluxe" 🤮🤮🤮 pic.twitter.com/IBCF4c5Nf4
Konkrétne PCGamer mal v otvorených lokáciách dosiahnuť 35 snímok za sekundu na zostave s i9-9900KS, 32 GB RAM a RTX 2080 Super. V uzavretých lokáciách ale pritom hra beží na takmer trojnásobnej snímkovej frekvencii. Navyše môžeme pripomenúť, že hra zaberie na pevnom disku zhruba 155 gigabajtov voľného miesta, čo je požiadavka, ktorú hráči kritizovali ešte pred vydaním prvých recenzií.
Tak ako tak sa zdá, že ide síce o veľmi kvalitnú, ale technicky zatiaľ nie úplne dotiahnutú záležitosť, ktorú si predovšetkým hráči na počítačoch užijú len s kompromismi. Za poslednú dobu ide o druhý podobný prípad, katastrofálne v dobe spustenia bežala aj PC verzia The Last of Us: Part I.