Microsoft chystá Xbox Series X bez mechaniky. Zo súdneho sporu uniklo množstvo ďalších informácií

Dominik Cenkner

Na internete sa od včerajška objavujú nové informácie z uniknutých dokumentov z procesu FTC vs. Microsoft. Väčšina z nich sa točí okolo skôr zverejnených informácií, ale je tu niekoľko nových zaujímavostí.

V dokumentoch sa uvádza Xbox Series X bez Blu-ray mechaniky. Microsoft ale nemá v pláne zo súčasného modelu len vybrať mechaniku. Namiesto toho Project Brooklin bude mať úplne odlišný dizajn, interný SSD s kapacitou 2 TB (oproti 1 TB) a nový Xbox ovládač.

- Reklama -

Nový Xbox Series X prinesie tiež rýchlejšiu Wi-Fi (podpora Wi-Fi 6E), zníženú spotrebu zdroja o 15%, nový režim nízkej spotreby energie (zníži spotrebu o 20% oproti tomu existujúcemu) a Bluetooth 5.1 pre lepší zážitok z príslušenstva. Na návrhu vzhľadu si môžeme všimnúť aj predný port USB-C, napríklad pre napájanie nového ovládača.

Nový ovládač Microsoft popisuje ako viac pohlcujúci a dal mu kódové označenie Sebille. Pochváli sa akcelerometrom na podporu gyroskopu. A ako vidíte, má dvojfarebnú farebnú schému a bude podporovať priame pripojenie ku cloudu. Microsoft uvádza tiež presnú haptickú spätnú väzbu. Takže haptické vibrácie. Ďalej tichšie tlačidlá a páčky, dobíjaciu a vymeniteľnú batériu, modulárne páčky a možnosť prebudiť ovládač jednoduchým zdvihnutím.

Konzola by mala vyjsť v roku 2024, pravdepodobne v novembri, za cenu 499 dolárov. V dokumente sa vôbec nehovorí o výkonnejšej verzii konzoly. Ostatne aj zástupcovia Microsoftu predtým uviedli, že Xbox Series S je nová generácia konzoly a Xbox Series X výkonnejšia verzia. Pokiaľ Sony naozaj chystá PlayStation 5 Pro, ako sa dlho špekuluje, mohla by japonská korporácia mať náskok.

- Reklama -

Xbox ako hybridná platforma

V súčasnej generácii sa Microsoftu podarilo uviesť na trh dve konzoly s odlišnou cenou a výkonom. Cenovo prívetivý Xbox Series S dokázal zaujať ľudí, ktorí do hrania nechcú toľko investovať, zatiaľ čo Xbox Series X je určený pre tých, čo hrajú často a chcú si hry vychutnať na konzole v lepšej kvalite.

U ďalšej generácie môže Microsoft všetko posunúť na novú úroveň a prísť s lacným zariadením, ktoré bude kombinovať svoj výkon s cloudom. Vďaka tomu má ponúknuť hlbšie ponorenie a úplne novú úroveň herných zážitkov.

Informácie pochádzajú z uniknutých dokumentov z prípadu americkej Federálnej obchodnej komisie s Microsoftom. Hlavní predstavitelia spoločnosti sa o budúcnosti rozprávali v máji 2022. Je otázkou, či sa plány odvtedy nezmenili. Na dosiahnutie tejto vízie je totiž potrebná úplná konvergencia cloudovej hernej platformy a fyzického hardvéru. To Microsoft už postupne skúša, napríklad v Microsoft Flight Simulator.

Ak by sa Microsoft držal tejto cesty, tak návrh hardvéru by začal v roku 2024, prvé dev kity by boli k dispozícii v roku 2027 a prvé hybridné cloudové hry by sa vyrábali v rokoch 2024 až 2026. Nová generácia Xboxu by potom vstúpila na trh v roku 2028. Tento rok spomínali už právnici Microsoftu pred mnohými mesiacmi ako potenciálny štart novej generácie konzol, keď uvádzali najskôr jeseň 2028.

Podľa prepisu schôdzky hodlal Microsoft v roku 2028 vydať zariadenie za menej ako 99 dolárov, ktoré je pravdepodobne handheldom, a využíva cloudovú platformu xCloud. V takom prípade ale zase veľmi nehrá debata o použití technológie. Na schôdzke zaznelo, že do prvého štvrťroka roku 2023 budú musieť uzavrieť partnerstvo s AMD, aby si zaistili grafický čip Navi 5 a procesor Zen 6 (zvažovalo sa použitie Armu). Len pre predstavu, dnes je to Navi 3.

Super rozlíšenie, kompenzáciu latencie, interpoláciu snímkovej frekvencie a ďalšie veci by riešil koprocesor pre strojové učenie umelej inteligencie (NPU), ktorý Microsoft tiež spomínal. Všetko by potom malo umožniť ray tracing novej generácie, Dynamic Global Illumination a množstvo ďalších špičkových riešení.

Generálny riaditeľ Microsoftu, Satya Nadella, pri debate uviedol nutnosť spojiť systémové talenty spoločnosti pre zladenie jednotnej vízie. Teraz majú totiž 4 typy: (1) všetko v cloude, (2) hybridný Xbox, (3) hybridný Windows a (4) hybridný HoloLens.

Kevin Gammill, korporátny viceprezident pre herné ekosystémy, kládol dôraz na väčšiu flexibilitu a poskytnúť tvorcom možnosti využiť jedinečné hardvérové vlastnosti. Dôraz by sa mal klásť aj na ľahšie vytváranie hier.

V ďalšom dokumente z mája 2022 je uvedený plán do roku 2030. Naznačuje, že nová stratégia Microsoftu by sa točila okolo ovládača. Ovládač je označovaný za hrdinu a jedinú vec, ktorá je potrebná na hranie na každom zariadení. Zmieňuje sa Sebile, nový Xbox ovládač, ktorý umožní priame spojenie s cloudom, Xbox Wireless a Bluetooth. Vyzerá to, že Microsoft zvažoval, že si všetko sám vyrobí.

- Reklama -

Naša relácia

- Reklama -