V pondelok sa začala nová kapitola PlayStationu. Do kresla generálneho riaditeľa Sony Interactive Entertainment (SIE) zasadol Hiroki Totoki, ktorý nahradil Jima Ryana. Menej populárny šéf hernej divízie japonskej korporácie sa po piatich rokoch vo funkcii rozhodol odísť do dôchodku. Na jeho úspechy aj neúspechy sme sa pozreli tu.
Totoki má pred sebou perné mesiace. Zostáva prezidentom, prevádzkovým a finančným riaditeľom Sony Group Corporation. Spoločne s predsedom predstavenstva a generálnym riaditeľom Sony Group Corporation, Kenichirom Yoshidom, chce definovať ďalšiu kapitolu budúcnosti PlayStationu a nájsť nového generálneho riaditeľa SIE.
Krátko pred svojím odchodom sa Ryan rozhovoril v oficiálnom podcasti PlayStation. Dozvedeli sme sa od neho o úspechu PS2. Doteraz sa uvádzali predaje 155 miliónov. Ryan tento údaj aktualizoval a potvrdil, že sa predalo 160 miliónov kusov PlayStationu 2. Tým sa konzola z roku 2000 stala najúspešnejšou videohernou konzolou na svete s veľkým náskokom. S výsledkom 154,02 milióna je na druhom mieste handheld Nintendo DS a tretí je Switch, ktorý čoskoro prekoná 140 miliónov.
Ryan verí v úspech PlayStation 5. Myslí si, že to môže byť najúspešnejšia konzola v histórii Sony.
Povedal by som, že sme v súčasnosti na vrchole. PlayStation 5 je na dobrej ceste stať sa našou najúspešnejšou konzolou v histórii, a to v mnohých ohľadoch. Myslím, že hry a zážitky, ktoré PlayStation Studios prinášajú, sú najlepšie, aké sme kedy videli
uviedol v podcaste Ryan
Dnes už bývalý prezident PlayStation je hrdý na to, aké hry jeho tímy vytvorili.
Počet hier, ktoré sme doteraz vydali na PS5, v tejto fáze cyklu, výrazne prevyšuje všetko, čo sme kedy urobili. A vzhľadom ku všetkým investíciám, ktoré sme do štúdií vložili, a akvizíciám, ktoré sme vykonali, sa bude tento vývoj len zrýchľovať a nabaľovať ako snehová guľa. Sme v silnej pozícii a myslím, že budúcnosť vyzerá skvele
dodal Ryan
Podľa jeho vlastných slov zanecháva PlayStation v rukách silného vedúceho tímu vynikajúcich osobností.
Nastane nová politika vo vydávaní hier?
Aký bude PlayStation v budúcnosti, tak to už skôr naznačil Hiroki Totoki, ktorý navštívil jednotlivé tímy PlayStation Studios. Dočasný šéf chce agresívne zlepšiť ziskovú maržu. To môže okrem iného zahŕňať vydávanie viacerých hier na počítače, aj za cenu menšieho rozostupu medzi verziou pre PS5. Dôležité je tiež hľadať úspornejšie vývojové postupy, ktoré zahŕňajú lepší harmonogram vývoja a využívania peňazí.
V minulosti sme na našich konzolách vydávali first-party tituly. Bolo to za účelom spopularizovať konzoly PlayStation. To je pravda, ale je v tom synergia, takže ak máte silný first-party obsah – nielen na našej konzole, ale aj na iných platformách, ako je PC – vaša vlastná [hra] sa môže rozrásť na viac platforiem, a to môže pomôcť zlepšiť zisk, takže to je ďalšia vec, na ktorej chceme aktívne pracovať
povedal Hiroki Totoki
Totoki občas zabúda spomínať konkrétnu platformu, ale nič nenasvedčuje tomu, že by Sony plánovala nejaký svoj titul vydať na inú konzolu. Skôr sa bude postupne krátiť rozostup medzi verziou pre PS5 a PC, zatiaľ čo niektoré hry (najmä tie live service, ako Helldivers 2) budú vychádzať súčasne na obe platformy. Ďalšou takou hrou bude remake Until Dawn.