Očakávania okolo Grand Theft Auto VI sú obrovské, no v posledných týždňoch sa medzi hráčmi začala šíriť obava: hra zrejme nebude bežať v 60 snímkach za sekundu, aspoň nie na základných verziách konzol. K tejto téme sa vyjadril aj Obbe Vermeij, bývalý technický riaditeľ štúdia Rockstar Games, ktorý pracoval na GTA hrách počas éry PlayStation 2 a 3.
Vermeij na sociálnej sieti X vysvetlil, že voľba 30 fps môže byť výhodná z technického aj umeleckého hľadiska. „Je to otázka kompromisu. Pri 30 fps môžete zobraziť zhruba dvakrát toľko polygonov než pri 60 fps,“ uviedol. Podľa neho je v prípade GTA dôležitejší vizuálny dojem, rozsah sveta a atmosféra, než extrémne plynulá snímková frekvencia, ktorú si vyžadujú najmä kompetitívne strieľačky.
To znamená, že Rockstar môže radšej investovať výkon do realistickejšieho osvetlenia, hustejšieho mestského života a detailnejších objektov, namiesto toho, aby sa snažil udržať 60 fps na všetkých platformách.
Ideálnym riešením by bol výber medzi dvoma grafickými režimami – jeden s dôrazom na detaily a 30 fps a druhý s plynulejším obrazom, no nižšou vizuálnou kvalitou. Lenže vývojári musia hru optimalizovať aj pre slabší Xbox Series S či rôzne konfigurácie PC, čo prináša množstvo technických obmedzení.
Zaujímavosťou je aj Vermeijovo vyjadrenie, že vývoj GTA 7 bude podľa neho výrazne lacnejší, a to najmä vďaka pokroku umelej inteligencie.
Grand Theft Auto VI má podľa plánov vyjsť 26. mája 2026 na PlayStation 5 a Xbox Series X/S. PC verzia zatiaľ oficiálne oznámená nebola, ale s najväčšou pravdepodobnosťou dorazí neskôr.