Dlho očakávaná Mafia: Domovina už uzrela svetlo sveta a spolu s ňou aj množstvo recenzií od domácich i zahraničných herných webov. Očakávania boli vysoké, najmä po zmiešaných reakciách na tretí diel, a tentoraz to vyzerá, že štúdio Hangar 13 môže byť spokojné.
Hodnotenia sa pohybujú prevažne v rozmedzí 8 a 9 bodov z 10, no nájdu sa aj nižšie známky. Na Metacritic má hra pri 29 recenziách priemer 75 %, zatiaľ čo na OpenCritic je to 78 %. Čísla sa môžu ešte meniť, pretože nie všetci recenzenti mali prístup k hre pred vydaním.
Chválu si získal temnejší príbeh, kvalitne spracované filmové scény, prostredie Sicílie, herecké výkony, soundtrack a aj dĺžka kampane, ktorá sa pohybuje medzi 10 až 15 hodinami – čo recenzenti považujú za ideálne. Medzi výčitkami sa objavuje hratelnosť, ktorá sa vraj výraznejšie neposunula od remaku prvej Mafie, a tiež menej zaujímavé vedľajšie postavy, čo však môže byť veľmi subjektívne.
Technická stránka priniesla klasické neduhy Unreal Engine 5 – doskakujúce objekty, občasné záseky (stuttering) a problematické spracovanie vlasov. Optimalizácia je však podľa recenzií v poriadku a výraznejšia kritika v tejto oblasti nepadla.
Celkovo teda Mafia: Domovina pôsobí ako vydarený návrat série, rozhodne nejde o sklamanie typu tretieho dielu. Teraz zostáva sledovať, ako sa jej bude dariť v predajoch a ako ju prijmú domáci hráči, pre ktorých je táto značka srdcovou záležitosťou.