Akčná hra Control od spoločnosti Remedy je síce už takmer štyri roky stará, ale vďaka zvolenému vizuálu, čiastočne zničiteľnému prostrediu a kontrastu medzi svetlom a tmou je stále jednou z lepšie vyzerajúcich hier. Až doteraz ju však na PC trápili občasné problémy. Napríklad sa tu objavovali chvíle, kedy sa vám textúry načítali oneskorene, alebo moment, kedy ste zapli automatické HDR vo Windows (hra vlastné HDR ešte pred pár mesiacmi nemala) a tmavá šedá potom zostávala tam, kde by mala byť pôvodne čierna, a bloom tiež znižoval detaily. Tieto problémy boli najnovšie vyriešené vďaka stále vylepšovanej modifikácii od jedného z vývojárov.
Filippo Tarpini, vedúci autor Unreal Enginu, ktorý nastúpil do Remedy šesť mesiacov po uvedení Control už skôr urobil radu vylepšení, ktoré urobili hru lepšou. Najprv vydal napr. možnosť odomknúť rozlíšenie a pomer strán s použitím HDR a teraz v novej verzii modifikácie zahrnul aj ďalej vylepšenú funkciu HDR ultrawide DLSS RT, ktorá výrazne vylepšuje vzhľad hry.
Ide o mód, ktorý musí mať každý, kto má monitor s HDR. Video, ktoré funkciu ukazuje priamo v akcii, zdôrazňuje najmä to, že natívna implementácia tohto systému teraz konečne prináša neprehliadnuteľné vylepšenia oproti bežnému HDR vo Windows, a úprimne, vyzerá naozaj výborne. Svetlé scény vyzerajú teraz o menej rozmazane, tmavé sú naopak správne pretkané temnotou a pri vysoko kontrastných farbách, ako je biela a čierna, nedochádza k prepáleniu tohto kontrastu.
Okrem toho tento mód pridáva aj úplne nové nastavenie textúr, jednoducho zvané „Max“, ktoré zlepšuje pomalé streamovanie textúr. Jeho použitím môžu hráči niekedy podľa autora eliminovať, inokedy zase výrazne zmierniť prípady textúr s nízkym rozlíšením. A nielen to, ak ste modifikáciu predtým neskúšali a mali ste problém s hrou, starší mod už dlhší čas tiež opravuje problémy so spúšťaním. Predtým sa totiž objavoval problém, kedy sa hre niekedy nepodarilo detekovať vašu DX12 kartu, pokiaľ nebola zo sérií Nvidia alebo AMD, ako tomu je v prípade grafických procesorov značky Intel Arc.
Pokiaľ ide naopak o ďalšie vlastnosti Tarpiniho modifikácie, nad rámec staršej podpory širokouhlých monitorov ďalej hru rozširuje aj o nové funkcie. Spomeňme viac svetelných lúčov, ktoré sú v hre započítané pri zapnutí ray-tracingu; zvýšenie rozlíšenia volumetrických efektov, ako je dym alebo výbuchy; lepšie streamovanie textúr, kedy je text lepšie čitateľný na diaľku; a nižší počet prípadov doskakovania predmetov. Okrem toho potom opravuje mód aj ďalšie veci, ktoré si okrem druhého všimnete, ak máte silnejšiu zostavu. Príkladom je zobrazenie efektu filmového zrna, ktorý sa u RTX kariet objavuje pri DLSS (verzia 3.1.1); voľba pre nastavenie sýtosti farieb užívateľského rozhrania a nová podpora DLAA od Nvidie, ktorá je založená na strojovom učení.
DLAA, ktoré sme takto naťukli vyzerá navyše na videu veľmi dobre a v porovnaní so staršími vyhladzovaniami, ako bolo TAA, redukuje neduhy, ale súčasne nesiaha toľko do výkonu. To je rozdiel oproti ray-tracingu, ktorý je v novej verzii presným opakom. Nové nastavenie budete skutočne chcieť zapnúť len v prípade, že vám doma sedí výkonná zostava a ani vtedy vám nesmie vadiť zníženie snímkovej frekvencie o 30 až 40 %.