Daniel Vávra na svojom facebookovom profile prezradil ďalšie zaujímavosti o Kingdom Come: Deliverance 2. Pochválil sa, že s hlavným dizajnérom Prokopom Jirským počítali, koľko toho vlastne napísali.
Vyšlo im, že napísali 2 200 000 slov, teda 11 000 typických scenáristických strán. To je podľa Vávry sto scenárov na typický dvojhodinový film, prípadne približne 25 priemerných románov.
„Jeden náš quest sa hrá skoro rovnako dlho ako trvá bežný film a tých questov je tam fakt veľa,“ pridal Vávra.
Keby sme mali brať čisto hrané sekvencie v hre (cutscény), tak sú dlhé ako tri filmy. Lenže v hre je väčšina dialógov mimo týchto scén, plus tam každá postava má tzv. barky, teda také to rozprávanie v otvorenom svete (pozdravy, výkriky, rozhovory v obchode, reakcie na veci vo svete…). A samozrejme tam máme mraky textov okolo – denník hlavnej postavy, kódex, tutoriály, nápovedy… To je dosť. Človek, ktorý vie rýchlo čítať (300 slov za minútu), keby čítal osem hodín denne, čítal by to 3 pracovné týždne
vysvetlil Vávra
Scenár na pokračovanie stredovekého RPG písalo skoro dvadsať ľudí. Z toho Vávra napísal len malú časť.
Väčšina mainquestov vychádza z môjho konceptu a osnovy deja, potom to brainstromujeme spoločne, potom to dostane k napísaniu jeden z dizajnérov a potom to ako „showrunner“ pri seriáli všetko čítam, editujem a prípadne prepisujem, keď sa mi to nepáči. Mojimi rukami nejakým spôsobom prešlo 100 % cutscén. Vlani v lete som napríklad editoval takmer 100 % všetkých dialógov hlavných postáv v hre, aby to všetko sedelo dohromady, postavy sa správali konzistentne naprieč questom a používali rovnaký spôsob vyjadrovania
prezrádza ďalšie podrobnosti
„Aj napriek tomu však v hre stále narážam na veci, ktoré som nikdy nevidel, pretože jednoducho nie je v silách jedného človeka toto všetko monitorovať. Väčšinou ma ale už prekvapujú skôr milo,“ dodal Vávra.
Kingdom Come: Deliverance 2 vyjde 11. 2. 2025 na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S s českým dabingom.