Špekulácie: Nový Mass Effect neponúkne otvorený svet. Inšpiráciu bude hľadať v pôvodnej trilógii

Dominik Cenkner Dominik Cenkner

Nie je žiadne tajomstvo, že BioWare v súčasnosti sústredí na dokončenie nového Dragon Age. Už skôr zaznievali početné zvesti, že štúdio malo odkloniť pre dokončenie hry početné sily aj od nového Mass Effectu. Najnovšie sa herným svetom šíria fámy, že isté zmeny stretnú aj túto sci-fi sériu.

Zmeny, o ktorých sa teraz hovorí v spojení s Mass Effectom, sú rovnakého alebo podobného rázu, aké už dlhodobo tlačí Ubisoft v Assassins Creed Mirage, teda boj o identitu série, ktorá sa od svojho „ja“ odklonila. Ide o to, že by BioWare, rovnako ako Ubisoft, údajne mohlo chystať návrat ku koreňom slávnej trilógie, kedy by zdôraznilo ducha značky aj cez spracovanie sveta. Touto zmenou sa tu myslí hlavne to, že by tím mohol možno zanevrieť na open-world štruktúru Andromedy, kedy by nová hra bola viac zovretá.

- Reklama -

Pre pripomienku tu uvádzame, ako to s posledným dielom bolo, ak uvažujeme o celej sérii ako celku. Andromeda bola totiž v niečom iná, ale najviac odlišností nájdeme práve v dizajne. Vôbec prvýkrát ponúkla plne otvorený svet (resp. herné svety), čo nebolo vnímané ako pozitívum, ale skôr negatívum kvôli inak plochej hernej náplni.

Najnovší diel série, ktorý je zatiaľ v predprodukčnej fáze, by sa mal však tohto prístupu vyvarovať a byť opäť lineárnejší. Túto špekuláciu priniesol v najnovšom podcaste The Xbox Two novinár Jez Corden, ktorý inak pôsobí na Windows Central. S odkazom na svoje anonymné zdroje v diskusii k Starfieldu uviedol, že pri niektorých sériách – ako práve pri Mass Effecte – nastáva, že by si dlhoroční fanúšikovia nepriali nič iné, než aby sa štúdio vrátilo ku koreňom… a to sa podľa neho u BioWare možno aj deje.

„Počul som, že nový Mass Effect opúšťa otvorený svet a vracia sa ku klasickému formátu,“ uviedol Corden. „Neviem, či je to stopercentne presné, ale je to ďalšia z fám odboru.“

- Reklama -

Klasický formát, o ktorom takto neurčito hovorí, je možné najskôr chápať ako štýl prvých troch dielov, ktoré sa odohrávali v rámci viacerých polootvorených „hubov“. Zatiaľ čo pri každom diele (vrátane Andromedy) totiž platilo, že hráči mohli prejsť hlavné aj vedľajšie misie vlastným tempom, len svety trilógie dali aj pocit, že sú súčasne otvorené, ale aj lineárne.

- Reklama -

Naša relácia

- Reklama -