Ambície Sony uspieť vo svete online hier dostávajú veľkú ranu. Oficiálne bol zrušený samostatný multiplayerový projekt The Last of Us. Je nad možnosti štúdia Naughty Dog, ktoré sa nechce stať firmou zameranou výhradne na live service hry. Neil Druckmann potvrdil vývoj viac ako jednej ambicióznej, úplne novej singleplayerovej hry.
„Urobili sme neuveriteľne ťažké rozhodnutie zastaviť vývoj tejto hry,“ uviedlo Naughty Dog. „Vieme, že táto správa bude pre mnohých krutá, najmä pre našu oddanú komunitu The Last of Us Factions, ktorá horlivo sledovala naše multiplayerové ambície. Rovnako zdrvení sme aj my v štúdiu, tešili sme sa, až sa vám hra dostane do rúk.“
Multiplayerový titul mal byť pôvodne súčasťou The Last of Us Part II. Počas vývoja ale bolo rozhodnuté sústrediť sa čisto na príbehovú časť pre jedného hráča a z multiplayera urobiť samostatnú hru. Oficiálne potvrdenie došlo v roku 2019 a tento rok sme sa mali dozvedieť podrobnosti. Odvtedy sa ale šírili znepokojujúce správy. Okrem iného Bungie vyjadrilo obavy, aby online The Last of Us dokázalo udržať hráča po dlhšiu dobu. To malo viesť Sony k presunu zdrojov a na premene The Last of Us mal pracovať iba malý tím.
Bungie bolo poverené spoločnosťou Sony a má dohliadať na všetky live service projekty. V čerstvej správe Naughty Dog priznáva, že ambície The Last of Us Online presahujú ich možnosti a výrazne by ovplyvnili schopnosť vyvíjať budúce singleplayerové hry. Napriek prepracovanej a uspokojivej hrateľnosti v predprodukčnej fáze tak bolo neskôr v plnej produkcii rozhodnuté projekt zastaviť, pretože by tento typ zážitku znamenal roky podpory a práce, čo by malo vplyv na ďalšie projekty.
„Mali sme teda pred sebou dve cesty: stať sa štúdiom, ktoré poskytuje iba živé služby, alebo sa naďalej sústrediť na príbehové hry pre jedného hráča, ktoré definovali odkaz spoločnosti Naughty Dog,“ vysvetľujú.
„Poznatky a investície do technológií z tejto hry sa prenesú do spôsobu, akým vyvíjame naše projekty, a budú neoceniteľné pre smer, ktorým sa ako štúdio uberáme,“ dočítame sa ďalej. Potom Naughty Dog potvrdzujú, že pracujú na viac ako jednej ambicióznej, úplne novej hre pre jedného hráča. „Nemôžeme sa dočkať, až sa podelíme o ďalšie informácie, až budeme pripravení,“ dodávajú.
Medzi nimi pravdepodobne nebude The Last of Us Part 2 Remastered, ktorý vyjde 19. 1. 2024 na PlayStation 5. Namiesto toho sa ponúka tretí diel The Last of Us a predtým sa špekulovalo o úplne novej značke, ktorá má byť sci-fi. Špekulovalo sa aj o fantasy.
Podľa skorších informácií sa malo The Last of Us Online zamerať na inú časť sveta a priniesť multiplayerový zážitok s príbehom a originálnymi postavami.
Môže za to Connie Booth?
S ohľadom na stopnutie vývoja The Last of Us Online sa pristane spomenúť Connie Booth. Skúsená producentka a šéfka internej produkcie PlayStationu na jeseň tohto roku opustila Sony. Oficiálne nevieme, čo sa stalo, ale David Jaffe, bývalý tvorca God of War, sa od svojich dôveryhodných zdrojov dozvedel, že Booth mala byť vyhodená a zo Sony mal odísť aj jej tím.
Booth sa podľa všetkého stala obeťou neúspešnej vízie Jima Ryana. Odchádzajúci generálny riaditeľ PlayStation chcel vytvárať nielen singleplayerové exkluzivity, ale aj tie multiplayerové. V live service podľa vzoru Fortnite videl veľký potenciál, ale ako všetci vidíme, tak z toho asi nič zázračného nebude.
Connie Booth je pripisovaný úspech singleplayerových hier PlayStationu. Podieľala sa na najväčších hitoch, Spyro the Dragon, Syphon Filter, Ratchet & Clank, SOCOM, Uncharted, Jak and Daxter, inFamous, Resistance, Sly Cooper, The Last of Us, Spider-Man, Death Stranding alebo Ghost of Tsushima.
V roku 2020 bola Connie Booth uvedená do Siene slávy Akadémie interaktívnych umení a vied za to, že bola súčasťou vývoja mnohých najobľúbenejších PlayStation hier. Keď David Jaffe informoval o odchode Booth, tak podotkol, že PlayStation už nie je tým, čím bol.
Nezostáva než dúfať, že v PlayStation Studios sú ďalší šikovní ľudia, ktorí dokážu upratať tento neporiadok a vrátiť spoločnosť na cestu, ktorú všetci chcú. Veď podľa neoficiálnych správ nechceli live service ani vedúci jednotlivých tímov.