Novinka, ktorý nepoteší asi žiadneho diváka streamovacej platformy Twitch. Dokonca to nepoteší ani samotných tvorcov obsahu a streamerov, ktorým síce z reklamy pôjde niečo do vrecka, no ich stream bude prerušovaný bez ich vedomia.
Twitch prichádza s novinkou, ktorú oznámil na sociálnej sieti Twitter. S okamžitou platnosťou začne testovať zobrazovanie reklám priamo počas streamu. Takáto reklama sa nazýva mid-roll reklama a zobrazuje sa ako obraz v obraze. To znamená, že sa vám nepreruší stream, alebo budete vidieť ako živé vysielanie, tak aj reklamu. Twitch si od toho sľubuje menší zásah do vysielaného obsahu, no aj tak sú používatelia na vážkach.
Odberatelia neprídu o svoje výhody
? Starting today, we'll be testing automated mid-roll ads for some viewers. These ads will directly support the Creator and won't run if the viewer has had an ad break in that channel recently. Your feedback is welcomed to help shape this feature!
— Twitch Support (@TwitchSupport) September 14, 2020
?: https://t.co/UPXp1gk8zq
Reklama sa zobrazí na všetkých kanáloch, nezáleží na tom, či ste Twitch Partner, Affiliate, alebo nič z toho. Rovnako tak sa zobrazí všetkým, ktorí nie sú odberatelia daného kanálu. Pre odberateľov sa nič nemení a reklamy počas sledovania streamu neuvidia. Zo zobrazenej reklamy pôjde niečo málo do vrecka aj samotnému streamerovi, to však neznamená, že s tým sú spokojní. Reklamu totiž nebudú vedieť ovplyvniť. Zobraziť sa teda môže kedykoľvek počas živého vysielania.
Twitch si je vedomý, že tento krok sa môže stretnúť s prudkou vlnou nesúhlasu a preto sa jasne vyjadril, že zatiaľ ide o experiment. Reklamy sa začnú zobrazovať postupne, nie všetkým naraz. Postupom času sa však táto nová funkcia bude zobrazovať stále viac a viac divákom.
Twitch streameri sa zhodujú, že to nie je dobrá ponuka
Three minutes of ads per 60 (or 90 seconds per 30) will disable midrolls. That’s 5% of our total content. The reason we aren’t running ads voluntarily is that the pennies earned from ads isn’t worth the 5% content loss. It’s a badddd deal.
— lara6683 (@Larawithabird) September 15, 2020
Ako upozorňuje portál The Verge, mid-roll reklamy boli súčasťou Twitchu už dlhší čas, ale doteraz ich streameri spúšťali manuálne. To znamená, že cez pauzu v hre, alebo pri krátkej osobnej pauze mohli pustiť reklamu, ktorá v podstate nikomu nevadila. Spokojní boli streameri aj diváci, pretože neprišli o žiadny dôležitý moment z vysielania. Množstvo streamerov sa však zhoduje, že to malé percento z tejto novej reklamy, ktoré dostanú, im nestojí za to mať obsah prerušovaný reklamou.
Twitch sa zatiaľ k týmto ohlasom a pripomienkam nevyjadril a najbližšie dni bude pravdepodobne iba sledovať, ako sa tento ich experiment vyvinie.