Ubisoft ukázal nové možnosti v komunikácii s hernými postavami

Dominik Cenkner Dominik Cenkner

Na konferencii GDC 2024 nechýbal ani Ubisoft, francúzska spoločnosť v rámci kreatívneho experimentu načrtla, ako si predstavuje budúcnosť počítačom riadených postáv, teda takzvaných NPC.

Práve v tomto odbore sa očakáva veľký pokrok, okrem iného vďaka možnostiam, ktoré zaisťuje nástup umelej inteligencie. Ubisoft šiel s kožou na trh a predstavil NEO NPC, postavy, s ktorými si môžete „pokecať“ prakticky o čomkoľvek.

- Reklama -

Na projekte pracuje malý tím v parížskej pobočke, na prácu využíva technológiu Audio2Face od Nvidie a Large Language Model (LLM) spoločnosti Inworld. Cieľom je preskúmať, ako by hráč mohol komunikovať s NPC mimo tradičného systému vetvených dialógov bez toho, aby došlo k narušeniu autenticity situácie, v ktorej sa nachádza.

Ubisoft zároveň zdôrazňuje, že generatívna umelá inteligencia ani v tomto prípade nenahradí ľudskú prácu, človek aj naďalej zostane dôležitou súčasťou tvorivého procesu. „S ohľadom na hráča vieme, že vývojári a ich kreativita musia zostať hnacím motorom našich projektov. Generatívna umelá inteligencia má hodnotu iba vtedy, keď má hodnotu pre nich,“ vyhlásil viceprezident produkčných technológií, Guillemette Picard.

V praxi to znamená, že postavy nie sú vytvárané programom, ale scenáristom, ktorý môže definovať osobnosť, náladu, znalosti, štýl reči a celej konverzácie. Až potom preberá opraty AI a začína s improvizáciou počas dialógu. Animácia tváre sa v reálnom čase synchronizuje s rečou.

- Reklama -

Jazykový model autori označujú ako škatuľu pojmov a ďalších informácií, na základe ktorých vznikajú odpovede. Konverzácia so základným modelom by však bola príliš fádna, preto tvorcovia nastavujú podmienky na základe definovaného príbehového pozadia, osobnosti a štýlu dialógu, aby výsledok pôsobil vierohodne.

Postavy zároveň čakajú na konkrétne podnety od hráča, načo reagujú tak, ako ich autor naprogramoval. Tím taktiež pracuje s rôznymi filtrami, ktorých úlohou je zachytiť nevhodné vstupy zo strany hráča.

Zatiaľ ide ale o obyčajný prototyp, zrejme ešte nejaký čas potrvá, kým bude implementovaný do konkrétnej hry. Ubisoft však už teraz odhaduje, že práve generatívna umelá inteligencia umožní vytvoriť prepracovanejšie a uveriteľnejšie herné zážitky opreté o emergentné príbehy.

- Reklama -
Komentovať
0 Komentárov
Najstaršie
Najnovšie Najviac hlasov
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Naša relácia

- Reklama -
0
Chceme počuť tvoj názor! Pridaj komentár :)x