O chystanom druhom pokračovaní Dying Light sa zatiaľ toho veľa nevie. Vývojári z Techland v polovici marca prišli s videom, v ktorom sa snažili vysvetliť, že vývoj hier uprostred pandémie koronavírusu je náročný. Viac sme sa dozvedeli až vďaka rozhovoru, s ktorým prišiel magazín Wccftech.
Engine sa postaral o odklad
Na otázky redaktora odpovedali zrejme tí najpovolanejší – rendering director Tomasz Szałkowski a programátor Łukasz Burdka. Začiatkom padla reč na samotný engine, ktorý je základom celej hry. Zatiaľ čo jednotku poháňal Chrome Engine 6, dvojka beží na technológii C-Engine. S ním môžu vývojári naplno využiť možnosti next-gen konzol, čo sa má prejaviť napr. v ray-tracingu.
Nový engine má taktiež umožňovať lepšie pracovať s pokročilými systémami okolo umelej inteligencie, vylepšenia sa však dočkali všetky dôležité segmenty. V článku sa spomína animácia postáv, fyzikálny systém, audio a mnoho ďalšieho.
Práve nový engin mal byť jedným z dôvodov, prečo sa Dying Light 2 dočkal odkladu vydania. Vývojári potrebovali viac času, aby sa naučili pracovať s novým softvérom a zistili tak, čo si s ním môžu dovoliť. Na druhej strane však v rozhovore poukazujú, že vďaka tomu sa im do rúk dostalo viac nástrojov, ktoré tvorbu zásadne urýchľujú.
Dying Light 2 sa dočká väčšieho sveta
Autori v rozhovore potvrdili, že svet bude približne štyrikrát väčší oproti pôvodnej hre. Ponúknuť má aj ďaleko viac možností k preskúmavaniu. Dizajnéri zároveň dbali na vertikalitu vďaka čomu mapa dostáva úplne nové rozmery. V rozhovore Tomasz Szałkowski a Łukasz Burdka pripomenuli, že sa svet bude dynamicky meniť na základe rozhodnutí, ktoré hráč v daný moment urobí. Hra má preto pôsobiť veľmi živým dojmom. Spolu s first-person pohľadom pôjde o unikátnu kombináciu, od ktorej si autori veľa sľubujú.
Ďalšia časť rozhovoru sa týkala aj NPC postáv. Tie sa podľa všetkého sem tam k hráčom pripoja počas niekoľkých misií, ale netreba očakávať možnosť ich naverbovať do partie. Nepôjde tak o klasických spoločníkov, ktorí by hráča doprevádzali na každom kroku.
Posledné novinky na záver
Prvý diel Dying Light nakoniec nevyšiel na PlayStation 3 a Xbox 360, teda na platformy, ktoré už mali svojich nástupcov. Legitímna otázka preto bola, či dvojka vyjde taktiež len na next-gen konzoly, alebo aj na tie „staršie“. Z rozhovoru vyplýva, že autori chcú zaistiť, aby sa aj k majiteľom PS4 a Xbox One dostal kvalitný herný zážitok. Nové konzoly naopak dajú hráčom možnosť vybrať si – lepší vizuál, alebo vyššie FPS.
Autori nakoniec prezradili aj to, ako dlho bude trvať hru prejsť. Hranie podľa nich zaberie približne 20 hodín. Ak však hráči budú chcieť vidieť všetko, čo druhý diel Dying Light ponúka, zaberie im to dva až trikrát viac času.
Nateraz tak hráčom neostáva nič iné, len si na vydanie počkať. Zatiaľ sa však nevie, kedy sa hry dočkáme. Malo by sa tak udiať v priebehu tohto roka. Rovnako tak k dispozícii nemáme ani žiadnu gameplay ukážku. Autori to argumentovali tým, že ešte nenastal ten správny čas, nakoľko štúdio nechce o hre hovoriť predčasne.
Zrejme tak nabehli na rovnakú stratégiu, akú začiatkom tohto týždňa prezentovalo CD Projekt RED. Tí o svojej hre Cyberpunk 2077 začali hovoriť a ukazovať ju až príliš skoro, čo zrejme sami priznali.
[…] Vývojári hry Dying Light 2 konečne prezradili viac o chystanom titule. Novinky priniesli v rozsiahlejšom rozhovore, z ktorého sme najdôležitejšie veci vybrali do samostatného článku. […]