Microsoft si bol dobre vedomý toho, že s výrobou ich konzoly novej generácie začali podstatne neskôr, než konkurencia. Povedal to šéf Xboxu Phil Spencer v nedávnom rozhovore. Potvrdil, že dôvodom meškania bola nová technológia RDNA 2 od spoločnosti AMD. Microsoft ju totiž chcel mať vo svojich konzolách.
Pôvodne bolo začatie výroby nových konzol Xbox Series X/S naplánované skôr, no začalo sa až koncom leta. Phil Spencer to potvrdil v rozhovore pre magazín The Verge, kedy povedal, že čakali na novú technológiu od AMD. Samozrejme to so sebou prinieslo aj poriadnu dávku risku. Vydanie Xboxu bolo totiž naplánované na skorší dátum, než vydania PS5 od Sony.
“S výrobou sme začali takmer až koncom leta. Boli sme s výrobou trochu pozadu oproti konkurencii, čakali sme totiž na špecifickú technológiu od AMD do našich čipov,” prezradil Spencer v rozhovore. “Pozadu oproti konkurencii, teda Sony, sme boli čo sa týka výroby jednotlivých kusov. Ak sa vám niečo podobné stane, musíte zaručiť aby sa následne tieto kusy dostali ks právnym obchodníkom a predajcom. Medzi tým, kedy začnete konzolu vyrábať, kým začne schádzať z linky a kým sa dostane na pulty je veľký časový úsek.”
Microsoft nešpecifikoval úplne konkrétne, za akou technológiou čakal, no tesne pred vydaním sa vyjadril, že Xbox Series X/S bude ako jediná konzola naplno využívať RDNA2 od AMD. Niečo, čo Sony o svojej PS5 nepovedalo. Napriek tomu, že obe konzoly vo veľkom túto technológiu využívajú. Čo sa týka rozdelenia výroby medzi Series X a Series S, Spencer potvrdil, že drahšie X-ko má momentálne navrch. Z dlhodobého hľadiska to tak nemusí ostať.
“Momentálne sme vyrobili viac X-iek ako S-iek, pravdepodobne okolo jari alebo leta sa to pokúsime vyrovnať. Nakoniec, cena vyhráva,” dodal Phil Spencer v rozhovore, ktorý si môžete vypočuť na tomto odkaze.
[…] sa ďalej vyjadril, že všetky montážne linky pre Series X sú vyťažené. Taktiež dodal, že minulý týždeň telefonoval s CEO AMD, Dr. Lisou Su, ktorej položil dve […]