Aké je vyvíjať hry pre Xbox Series S? Prezradil to jeden z vývojárov

Dominik Cenkner Dominik Cenkner

Microsoft v roku 2020, resp. v jeho závere, prišiel s dvoma konzolami. Silnejšou s označením Xbox Series X a slabšou, ktorá dostala názov Xbox Series S. Už vtedy sa špekulovalo o tom, že práve táto druhá konzola môže brzdiť vývojárov pri vytváraní hier. Aká je teda pravda? Pre server Wccftech sa o tom rozhovoril Paweł Lekki z Exor Studios.

Štúdio momentálne pracuje na akčnej RPG The Riftbreaker. Lekki v rozhovore priznal, že by samozrejme bolo oveľa jednoduchšie, keby sa hra vyvíjala len na jednu konzolu. Lacnejšia konzola sa však podľa neho silnejšiemu bratovi podobá, takže potrebná animácia nie je tak náročná.

- Reklama -

„Zatiaľ čo sme schopní zkompilovať The Riftbreaker pre Xbox Series X, kde v tú chvíľu hneď funguje, slabšia verzia vyžaduje následnú optimalizáciu. Zatiaľ to však vyzerá tak, že nebudeme mať veľa práce s tím, aby hra dobre bežala v rozlíšení 1080p,“ uviedol Lekki.

Podľa neho je optimalizácia jednoduchá hlavne vďaka tomu, že oba modely majú prakticky rovnaký výkon procesoru. Preto je potrebné len upraviť grafické nastavenia. Nemusia tak riešiť úpravu konkrétnych herných prvkov, čo je podľa Lekkiho oveľa náročnejší.

Aby však Xbox Series S len nechválil, poznamenal, že limitujúca na ňom je najmä pamäť. „Veľkosť dostupnej pamäte je v mnoho prípadoch určujúcim faktorom. Napr. keď sa bavíme o veľkosti herného sveta alebo o tom, čo všetko sa môže v danú chvíľu v hre odohrávať.“ Microsoft ale podľa neho dokázal ponúknuť hráčom v podobe Xbox Series S skvelú alternatívu, na ktorej je možné hrať next-gen tituly.

- Reklama -
- Reklama -
Komentovať
0 Komentárov
Najstaršie
Najnovšie Najviac hlasov
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Naša relácia

- Reklama -
0
Chceme počuť tvoj názor! Pridaj komentár :)x