Strieľačka s Mandalorianom zrejme nikdy nevznike. EA prepúšťa a zatvára aj štúdio Battlefieldu

Dominik Cenkner Dominik Cenkner

Electronic Arts je ďalšou spoločnosťou, ktorá doplatila na krízu videoherného priemyslu. Tá je pripočítaná nepremyslenému naberaniu ľudí v dobe čovidu. EA oznámila rozsiahlu reštrukturalizáciu, plánuje prepustiť približne 5 % zamestnancov.

Pred rokom EA po celom svete zamestnávala 13 400 ľudí. Prepúšťanie sa tak dotkne približne 670 z nich. Generálny riaditeľ Andrew Wilson chce zefektívniť činnosť firmy, aby mohli hráčom prinášať pohlcujúce a prepracovanejšie zážitky.

V rámci šetrenia budú zrušené niektoré hry a EA sa vzdá niektorých licencií, o ktorých sa domnieva, že nebudú na meniacom sa trhu úspešné. Chcú sa zamerať na kreativitu, urýchliť inovácie a zdvojnásobiť vývoj vlastných značiek, športov a masívnych online komunít. To majú byť veci, ktoré majú najväčšiu šancu zaujať hráča dnes aj zajtra.

Zaujímavé je zrušenie first-person akcie Star Wars od Respawnu. Podľa špekulácií malo ísť o strieľačku zameranú na mandalorianskeho lovca odmien v čase pôvodnej filmovej trilógie alebo krátko pred ňou. Takže by to nebol hlavný hrdina hraného seriálu Mandalorian. Vývoj bol v ranej fáze a viedol ho Peter Hirschmann, ktorý predtým pôsobil v LucasArts, podieľal sa na pôvodných hrách Battlefront a The Force Unleashed a je spoluautorom Medal of Honor.

V Respawne sa plne zamerajú na sériu Star Wars Jedi a nové zážitky v Apex Legends. Vyzerá to, že tím, čo pracoval na FPS Star Wars, tak bude z väčšej časti presunutý k iným projektom. Aj napriek týmto zmenám chcú v EA naďalej spolupracovať s Disney, vo vývoji zostávajú projekty Black Panther a Iron Man. Pripomeňme, že v septembri minulého roka oznámil odchod z Respawnu Stig Asmussen, viedol vývoj Star Wars Jedi: Fallen Order a Star Wars Jedi: Survivor.

Čo naopak nezostáva, tak je štúdio Ridgeline Games, založené v roku 2022. To nedávno opustil spoluzakladateľ Marcus Lehto. Tvorca Halo s ďalšími veteránmi z odboru mal na starosť príbehovú kampaň pre budúcu Battlefield. EA ale štúdio zatvára a na singleplayer Battlefielde bude teraz dohliadať Criterion Games. Niektorí zamestnanci Ridgeline Games obohatia tím Ripple Effect (predtým DICE Los Angeles), kde sa pracuje na multiplayerových zážitkoch nového Battlefieldu. Takže sa budú musieť zo Seattlu presunúť do Kalifornie.

Naša vízia pre Battlefield je ambiciózna a vzrušujúca. Projekt dosahuje významný pokrok vďaka silnému vedeniu Vince Zampelly a Byrona Beedeho a odhodlaným štúdiám, ktoré sa zaviazali vybudovať platformu Battlefield, ktorú si naši fanúšikovia zamilujú. Dnes máme najväčší tím Battlefieldu v histórii série, s nadšenými ľuďmi po celom svete a našimi štúdiami organizovanými tak, aby ťažili z franšízového aj lokálneho vedenia. Marcus Lehto nedávno urobil osobné rozhodnutie projekt opustiť. Aby sme zaistili, že naša práca bude pokračovať bez prerušenia, okamžite sme vymenovali vedenie Criterionu, aby dohliadalo na singleplayer.

uviedla Laura Miele, prezidentka EA Entertainment

Čo to znamená pre sériu Need for Speed, to je v súčasnosti vo hviezdach. V EA sa ale chcú sústrediť na svoje najväčšie značky a tituly s vidinou zarobiť viac peňazí. Je v týchto plánoch NFS? Bude mať Criterion kapacitu viesť vývoj kampane Battlefieldu a do toho NFS? Samé otázky, ale žiadne odpovede.

Aby sme správy od EA mali kompletné, je nutné ešte napísať o ukončení mobilných hier F1 Mobile Racing, MLB Tap Sports, Kim Kardashian Hollywood a Lord of the Rings: Heroes of Middle-earth.

Komentovať
0 Komentárov
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Naša relácia

Prečítaj si aj toto

0
Chceme počuť tvoj názor! Pridaj komentár :)x