Svet v American Truck Simulator, ale rovnako tak aj Euro Truck Simulator 2, sa snaží byť čo najviac odrazom skutočnosti. A tak si popri cestách môžete všimnúť viacero billboardov. Tie doteraz prezentovali vymyslené produkty a značky, teda ak ste si nestiahli jeden z viacerých módov, ktorý ich nahradil tými skutočnými.
Ako však informuje SCS Software, najnovšie do ATS pribudli skutočné billboardy. Spoločnosť Schneider hľadá nových zamestnancov, vodičov kamiónov, týmto netradičným spôsobom. Vývojári tvrdia, že už predtým používali billboardy v digitálnom svete na propagáciu niektorých vlastných inovácií, ale toto je prvýkrát, čo do hry vstúpila skutočná reklama. Zatiaľ ide o experiment, ale spoločnosť SCS verí, že je to niečo, čo môže fungovať a tematicky zapadá do ich titulu.
Nejde im len o samotnú reklamu, ale o možnosť ponúknuť príležitosť a upozorniť na niečo zaujímavé. Tím má záujem spolupracovať aj preto, že ide o niečo úplne nové a môže to pomôcť celému odvetviu, ktoré zápasí s nedostatkom skúsených odborníkov. Toto partnerstvo, hoci je zatiaľ len experimentom, by podľa SCS mohlo mať pozitívny vplyv.
Na druhej strane sú si autori nepochybne vedomí toho, že nie každému sa takáto komerčná spolupráca môže páčiť a že zasahuje do digitálneho sveta ich obľúbenej hry. Štúdio zdôrazňuje, že rešpektuje skúsenosti hráčov a chce, aby si ich aj naďalej užívali. Aj preto ide o tematicky relevantný obsah, ktorý by mohol hráčov skutočne zaujímať a nie ich otravovať. A vzhľadom na to, koľko nadšencov sa v tomto svete nachádza, naozaj nie je vylúčené, že niektorých z nich inzerát zaujme a nájdu si vďaka nemu novú prácu. Alebo začnú úplne novú kariéru.
Spoločnosť zatiaľ testovala tieto dynamické billboardy len v ATS. Prvé ohlasy hráčov, ktorí si už novú funkciu všimli, sú podľa SCS pozitívne. To by malo spoločnosť SCS inšpirovať k hľadaniu ďalších možností, ako hru spestriť vecami, ktoré presahujú rámec tradičnej reklamy. Ako je však zrejmé, štúdio bude určite chcieť celú akciu najprv vyhodnotiť. A ak by sa fanúšikom nepáčila, nepochybne by ju vývojári hráčom nevnucovali.
Vývojári vo svojom blogu informujú aj o tom, prečo sa zatiaľ skutočné reklamy objavili len v ATS. Podľa ich slov je to pre to, lebo môžu byť jednoducho v angličtine, keďže zapadajú do prostredia.
Osobne by som takýchto reklám privítal viac. Viem si predstaviť, že časom by takto chcelo inzerovať viacero spoločností. To by mohlo pomôcť vývojárom pracovať na ďalších rozšíreniach a starať sa viac o hru. A možno do budúcna nebudeme musieť sťahovať módy na to, aby sme v hre mali reálne značky. Čo si o tomto celom myslíte vy? Dajte nám vedieť v komentároch.