Xbox predstavil plány do budúcnosti. Do Game Passu dorazí Diablo IV

Dominik Cenkner

Dnes sme sa mali dozvedieť dôležité informácie o budúcej vízii Xboxu. Phil Spencer a ďalší predstavitelia hernej divízie Microsoftu na odovzdanie novej stratégii využili podcast. Ten má ľahko cez 20 minút a zaoberá sa exkluzivitami, Game Passom, hardvérom a ďalšími časťami. Ide o také sympatické pozretie a odpovede na špekulácie, ktoré minulý a tento týždeň kolovali internetom a vystrašili hráčov na Xboxe.

Niektoré exkluzivity skutočne vyjdú na ostatné konzoly

Spencer začal exkluzivitami. V Microsofte vybrali štyri hry, ktoré vyjdú na ostatné konzoly. Tieto konzoly neboli menované, ale majú pomôcť k dlhodobému zdraviu a rastu Xboxu. Spencer chce využiť úspech týchto platforiem na rast značiek Microsoftu.

- Reklama -

Oznámenie hier nechal na vývojároch. Namiesto konkrétnych titulov Spencer vylúčil, že by mimo ekosystému Xboxu zamieril Starfield alebo Indiana Jones. Spencer aspoň prezradil, že dve hry sú menšie (tie nikdy neboli zamýšľané ako exkluzivity) a dve sú riadené komunitou (live service). Tiež sú na Xboxe a PC najmenej rok. Z toho vyplýva jedno: exkluzivitu stratí rytmická akcia Hi-Fi Rush, stredoveká adventúra Pentiment, pirátske dobrodružstvo Sea of Thieves a asi mravčia survival Grounded. O prvých troch sa hojne špekulovalo. Tá štvrtá spomínaná doteraz nebola.

Diablo IV zamieri do Game Passu

Predplatitelia Game Passu môžu byť naďalej v pokoji. Hry Microsoftu (takzvané first-party hry) budú naďalej dostupné v deň vydania v Game Passe, potvrdil Matt Booty, šéf všetkých štúdií Microsoftu, vrátane Xbox Game Studios, Bethesdy a Activision Blizzard King. Táto služba bude dostupná iba na Xboxe a PC, nechystá sa teda na PlayStation 5.

Jeho slová následne potvrdila Sarah Bond. Prezidentka Xboxu zopakovala sľub Microsoftu, že všetky ich hry budú dostupné v Game Passe. Bond potešila oznámením, že hry Activisionu a Blizzardu dorazia do Game Pasu počnúc Diablom 4. To bude dostupné od 28. marca/marca pre PC a Xbox. Potom zaznelo, že Game Pass má 34 miliónov predplatiteľov.

- Reklama -

Príchod Diabla 4 je iba začiatok, katalóg Game Passu čoskoro rozšíria ďalšie novinky a klasické hry Activisionu a Blizzardu.

Pokiaľ sa pýtate na to, ako to bude s hrami Activisionu a Blizzardu, tak Booty akurát povedal, že po akvizícii sú jedným z najväčších vydavateľov/vývojárov v odbore. A pre hráčov to znamená, že najväčšie hry budú naďalej vychádzať na Xboxe. V roku 2024 a 2025 nás od Xboxu čaká viac ako 10 hlavných vydaní.

Menovite spomenul Senua’s Saga Hellblade 2, rozšírenie pre Diablo 4, Avowed, Ara: History Untold a Indiana Jones. Ďalšie tituly sú vo vývoji a dozvieme sa o nich na júnovej prezentácii. Tlačová správa doplnila ešte Towerborne a aktualizácie/pokračovanie hitov ako Call of Duty, Minecraft, Forza, The Elder Scrolls Online a Microsoft Flight Simulator.

Čo bude s Xbox Series X/S?

Hardvér (konzola) je pre Microsoft vlajkovou loďou, kľúčový zážitok z Xboxu. Redmondský gigant toho má okolo hardvéru v pláne viac, nejaké vzrušujúce veci. Detaily sa ešte len dozvieme. V sprievodnej tlačovej správe bolo uvedené, že počas tohtoročnej vianočnej sezóny budeme mať na výber viacero konzol a ovládačov. To vyzerá na Xbox Series X bez Blu-ray mechaniky (čisto digitálnej edície), ktorý bol spomenutý v uniknutých dokumentoch Microsoftu, a možno nejaký špeciálny ovládač.

Záverom tohto segmentu Bond potvrdila investíciu do hardvéru novej generácie, teda do next-gen Xboxu. U neho sa sústredí na najväčší technologický skok, ktorý bol kedy pri hardvéri vidieť. Vďaka tomu bude lepší pre hráčov, tvorcov a vízie, ktoré chcú v Microsofte dosiahnuť.

Otázkou je, či je to špekulovaný hybrid konzoly a handheldu od tímu Surface, o ktorom sa tiež špekulovalo. To by Microsoft mohol využiť úspech Nintenda Switch.

Každopádne, všetok budúci hardvér bude samozrejme kompatibilný so súčasnými hrami, aby sme si ich mohli užívať aj za mnoho rokov. Pre Spencera je dôležité rešpektovať investície hráčov, teda zakúpené hry a ďalší obsah. Dôležitý je aj cross-play, cross-save a cross-progression.

Ako sme už spomenuli, tento článok vychádza z podcastu a následne vydanej tlačovej správy. Ďalšie informácie pre vás spracujeme a nájdete ich tak na našom webe, ako aj v našej pravidelnej súhrnnej relácii koncom tohto týždňa.

- Reklama -
Komentovať
0 Komentárov
Najstaršie
Najnovšie Najviac hlasov
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Naša relácia

- Reklama -
0
Chceme počuť tvoj názor! Pridaj komentár :)x